-Marulkupdate

När jag stod och borstade Marulk igår och Inger kom in i stallet sa hon: Han saknar dig när du är borta, när du inte varit här på några dagar så börjar han komma fram till oss andra och följa med oss. Aaw söthästen, som tur är så saknar jag honom också!
Men nu ska jag vara i Åre i stort sett hela hösten och vintern så nu blir det mycket tid i stallet och igångsättning.
 
Igår tömkörde jag honom ner till Björnängevägen, han var mkt pigg och glad och inte lika öm i framhoven längre:)
När han är frisk igen skulle det vara kul att prova köra honom om jag hinner innan det blir fruset.
 
Idag jobbade jag honom i repgrimman och tränade på att gå över en lastpall. Målet för dagen var att få honom att stanna med bara bakbenen på pallen. Han tycker sånt här är väldigt obehagligt men sista gången så klarade han det fint. Slutmålet är alla fötter på pallen samtidigt såklart:)
 
 
 
 
Igår så planerade vi tvåor som befinner oss i Åre för tillfället insparken för ettorna som är imorgon. Ska bli kul att lära känna dom!
 
Ikväll har jag varit ute på en 6,5km löprunda, riktigt härligt i höstkvällen! Ska kanske vara med i en löptävling i Östersund den 22sept. Finns 6 och 11km, lutar åt 11km. Isåfall är vi 3-4 st som åker härifrån klassen:)
 
 
det har kommit massa ny snö på skutan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0