-Storulvån och ridning

Tjeena! Har fullt upp med att skriva guidemanual, som ska vara inne ikväll. ska åka till stallet nu sedan blir det att sitta med den resten av dagen. Helgen har varit mycket nice! I fredagskväll kom Malin och Mackan till mig och Tilda och vi spelade lite spel och sådant.  
 
På lördamorgon var det kvalitétsloppis på Holiday. Jag hittade ett par Peak skalbyxor, ett par NikitaJeans och en träningst-shirt. Jag och Tilda skyndade oss sedan hem och åkte på en liten spontanvandring till Storulvån. Vi gick därifrån upp till Gåsenstugorna, vilket är 2 mil. Det var en underbar höstdag med alla färger och den härliga luften. Vi träffade många renar också.
 
Vi kom fram till stugorna kl. 19 och där väntade Malin och Tobbe som sprungit från Vålådalen, 3 mil. Blev en mysig kväll inne i stugan, lyxigt! Dagen efter blåste det på som tusan uppe på kalfjället och var dimma och regn, det blev dock lugnare lite längre ner och sken tom. upp när vi närmade oss Storulvån igen. Malin och Tobbe han ju dit före eftersom de sprang, blev fika och lite häng innan vi åkte tillbaka.  
 
 
Vet ni? Jag red Marulk i söndags också! Tilda lånade Ulla och följde med. Borde egentligen tyckt det var jättehärligt men största delen av tiden satt jag och irriterade mig att jag fortfarande sitter vridet. Men självklart var det jättemysigt och Marulk var pigg och glad. Gjorde små grymtningar och ville iväg när vi red uppför en äng;)  
 
 
kommer mer bilder sedan:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0