-tuta och köra

Igår var ju naprapaten hos Marulk och han var mycket bättre! Det har jag ju märkt på honom också men skönt att få det bekräftat!
Han behandlade honom en stund och han blev väldigt mjuk och fin i musklerna och balanserad i bäckenet som han sa. Såg bra ut när jag gick med honom på banan också så nu får jag börja sätta igång honom på riktigt!
TJOHOOO!
 
Idag tömkörde jag honom och han traskade på pigg och glad. När jag släppte honom i hagen stod Balans vid grinden och väntade och gnäggade lite och när jag släpper Marulk brallar han iväg förbi Balans i världens galopp bortåt i hagen och Balans stod typ kvar och bah: eeeeh..okeeej?!
Hah, det är inte ofta Marulk galopperar eller ens går iväg i snabb skritt så nu måste han verkligen vara glad och fit for fight igen! Med mycket överskottsenergi vill inte ens tänka på rodeon som kommer bli när han får galoppera igen;)
 
Förstå hur bra Tomas är alltså! Vad gör dom som inte har en Tomas i sin stad alltså? Tyckte det var jobbigt bara över sommaren när jag hade Marulk i Övik och jag inte kunde ta ut honom för en behandling!
Han har varit halt och sne hela sommaren och en massör i övik märkte inget större fel, och efter två behandlingar av Tomas så är han bra igen.
 

Maja och jag har cyklat downhill idag på em. också! Lika kul som vanligt och det var sista gången för säsongen. Det blev dock kallt om händerna så dom blev alldeles stela så jag fick böja upp fingrarna när ja skulle släppa styret, haha!
 
Såhär fann jag Balans i hagen för någon dag sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0