-uppåfjälle

Höll nästan på att åka till Tanzania och Kilimanjaro ett tag där, men de lyckades få pengarna tillbaka på den biljetten som blev över! men nu är jag supersafe med både vaccin mot hepatit A och gula febern iaf;)
 
Igår var jag Marulk ute på en riktig långritt i 2,5-3h. Vi red upp till Åre Björnen och sedan därifrån en led upp till kalfjället. Gick inte så långt däruppe eftersom vi hade halva vägen kvar hem sedan. Men måste säga att det är riktigt mäktigt att sitta på sin ståtliga häst med panoramavy över fjällen precis innan solen går ner. Nej nu får jag se till att ta mig ut på en riktig fjälltur med övernattning med Marulk och något frivilligt sällskap:)
Vi var väldigt nöjda när vi kom tillbaka.
 
Idag så sprang/gick jag de 7,5 kilometrarna till stallet. Benen kändes som spagetti och som att jag aldrig sprungit förut så blev en hel del gå. Väl i stallet skällde jag på mig själv att jag inte tagit med ngt att äta, jag var ju mätt när ja sprang hemifrån??...hittade en torr knäckemacka och lite kaffe. Då var jag redo för att longera Marulk lite, tänkte att han kanske var lite stel sedan gårdagen men han var såååå fiin. Över en bom i alla gångarter på volt. 
 
på hemvägen var både ben och huvud konstigt nog mkt piggare och det hela gick nästan en halvtimme snabbare då jag kunde springa överallt, skönt!
 
husen där nere är Björnen, och då är vi ungefär halvvägs till stallet.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Å så läckert! Var det där vi gick ner?

Svar: jajjemen!
Ida Berglund Noréus

2014-09-01 @ 05:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0