-cirkushäst

Tjena!
I onsdags åkte jag längdskidor in till byn för första gången, gick riktigt bra och tog ca. 40 min. Då köttar jag inte på direkt.
Mötte upp Tilda på Bahnhof för en fika och strukturera upp inför vår möte efteråt med ett av guideföretagen här. Vi ska köra ett litet projekt med honom i sommar. Mötet gick bra!
 
Igår så longerade jag Marulk på banan i pessoaselen och han var så himla fin i alla gångarter och inte sådär seg som han kan bli i den för att han tycker det är jobbigt.
Och det bästa var efteråt då jag tricktränade honom lite. Prövade på bugan igen och rätt vad det är så går han ner helt på knät i en liten duns, hah. Och då var det som att en spärr lossnade och han kunde göra det varje gång efter det. Nu ska han bara backa lite mer med bakbenen och vara lite smidigare på att böja frambenet och inte sträcka det rakt bakåt och hänga på mig;)
 
 
Jag fick ett trevligt svar på ett mail igår också, så nu kanske det blir utomlands på b-uppsatsen i alla fall! Hoppas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0