-Utterfilm?

Igår bytte jag och Malin fordon, jag på bräda och hon på skidor. Jag har ju åkt bräda några gånger i år redan, en hon vill lära sig åka skidor bättre och jag bräda så det passar ju bra att göra det samtidigt:)
Vi tog kabinen upp på toppen ett åk. Sjukt fint väder där uppe- vindstilla, sol och molnen låg som ett lock över byn och sjön.
 
Idag har vi i Naturfilmar-gruppen filmat vår presentation av oss själva till projektets hemsida. Vi åkte till Tegeforsen och gjorde upp en eld, med kokkaffe och lite fika. Riktigt fint där just nu, forsen är inte helt frusen men det har bildats häftiga skulpturer av isen.
Vi såg även en utter och dennes spår. Den hade åkt rutschkana nerför en liten kulle och sedan spår ner i forsen. Såklart så lyckades vi inte få med den på film..hade ju varit optimalt på vår första dag som naturfilmare!
 
Idag har jag jobbat Marulk i repgrimman och tricktränat, det var längesen men han gick faktiskt ända ner i bugan idag även om han inte stannade kvar där. Ska försöka göra detta lite mer regelbundet nu!
 
 
en helt random, glad sommarbild får det bli!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0