-livet på en pinne

Hoppade Marulk igår och han var sååå duktig. Ställde fram två hinder på varsin sida av en volt, ett räcke på högsta på sockerbitarna och ett kryss. Det som är vårt problem, eller ja det är ju mest mitt, är att komma med rätt avstånd till hindret. Han hoppade varje gång även om vi kom lite tokigt och vi fick till många fina språng, det är sjukt hur han har utvecklats i hoppningen, från att inte våga gå nära en bom eller hoppa över alla travbommar i ett språng, till detta.
Ina hade bokat ridhuset på Wången en timme på söndag, får se om jag lyckas låna en bil, hade varit fint att hinna hoppa ordentligt en gång innan kursen nästa helg.
Idag var vi på en uteritt med mycket trav och galoppjobb, han jobbade på fint, blev dock stark och stum i munnen ibland.
 
 
Idag har jag, Malin och Mackan var ute på en längdtur. Huvudsyftet var att testa min och Malin produkt som vi utvecklar i denna kurs, MatSäcken. Det gick prima skinka och framförallt var det sååå härligt att komma ut på en utflykt i minusgraderna.
Får se om det blir en till längdåkning senare ikväll med Maja.
 
Både jag och Malin trodde det var fredag idag ända tills vi träffades, så hon hade smusslat med sig varsin öl;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0