-mot det blå!

Trött som en pannkaka! men det är pga. roliga aktiviteter så då är det okej.
 
Igår så paddlade jag fors hela dagen, vi hade en båt med en familj och det andra forsföretaget i byn hade två båtar. Bra att få lära sig konceptet på turerna och lär sig mkt som andreguide också.
 
På kvällen blev det mer paddling, med havskajakerna. Urban hjälpte oss med träning inför det blå kortet, sååå snällt och kul! Jag var inte långt ifrån att klara eskimåsvängen(när man rollar upp igen utan att simma ur kajaken när man tippat)! Annars tränade vi på främre och bakre styrtag, olika sidförflyttningar, räddningstekniker, backa slalom osv.
När jag skulle göra T-räddning tog jag i så mycket att jag snurrade ett helt varv så jag låg under vattnet igen, blev lite förvånad och drog kapellet och lämnade kajaken hah! T-räddning är att när man tippat ligga kvar under vattnet och en annan paddlare kommer med sin kajak mot den tippade så att de bildar ett T, sedan tar man tag i nosen på den kajaken och häver sig runt och upp med hjälp av den.
Skulle kunna paddla kajak och träna på detta hela dagarna, nästa år måste jag köpa en egen!
 
 
 
 
Idag har vi haft personalmöte med Äventyrligt-gänget. Prat om allt och inget och sedan lunch och cykling i dirtparken, en liten park med banor och hopp för bmx-cyklar typ! Riktigt roligt men trixigt.
Imorgon har vi en grupp med Kids Adventure så precis hemkommen från lite förberedelser, blir vattenlek med raftingbåtarna på Åresjön.
 
 
En bild från min och tildas fina frukost på balkongen imorse. Tilda har skaffat instagram till slut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0