-hundiiis

Dagen börjades med en frukost på bageriet tillsammans med Malin, vi unnade oss det nu efter turen vår. Åkte sedan hem till Tilda för att hämta hennes hund som hennes pappa tagit med sig upp. De ska på fjälltur i några dagar så då får jag vara hundvakt åt Ior sålänge. Mysigt! Han ligger utslagen här på golvet nu efter dagens strapatser.
 
Vi började med drygt en mil längdskidor på isen och en bit på ett skoterspår upp i skogen innan vi vände. Där fanns en skylt med 6km till Vita Renen, där jag och Malin slog läger i fredags. Så på tisdag beger vi oss troligen dit igen, på längdskidor denna gång.
Det var super underlag på sjön, kunde skejta riktigt fort med bra glid.

Sedan följde Ior med på en ridtur också och han var så duktig så. Till en början tyckte han det var märkligt att jag satt där uppe och visste inte riktigt vad han skulle göra så när jag ropade på honom sprang han fram till Marulk och ställde sig på bakbenen mot mina ben. Haha inte är det lätt men han hajjade snabbt att han bara skulle springa efter eller framför. Fin hund!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0