-lite mer utvecklat om wc

Puuh, äntligen klar med en fullspäckad vecka, nu vidare till Borgafjäll i en vecka med klassen.
 
Familjen var här förra helgen till i torsdags med husbilen, riktigt mysigt och toppenväder var det varje dag! Jag var tvungen att vara i skolan men hann med en del skidåkning på em. ändå!
 
I torsdags började damernas världscup i storslalom och slalom. Där hjälpte jag till som volontär. Mycket roligt och lärorikt att se hur det är bakom kulisserna på sådana stora tävlingar. Jag stod i sista området på banan alldeles innan mål så hade bra sikt neråt. Det gällde att vara snabb ut mellan åkarna och skrapa snön och räta till portar, man vill ju inte direkt stå i vägen när någon kommer;)
 
Det var dock ganska slitigt emellanåt och var rejält trött på kvällarna, första dagen somnade jag kl 20, har inte hänt sedan jag var liten tror jag haha! men efter 12 timmars sömn var jag redo för de två resterande dagarna!
Bland det jobbigaste var att salta banan, åka runt med 10-litershinkar fulla med salt, nog för att man är van från stallet, men ännu jobbigare när man samtidigt ska hasa nerför en brant backe på skidor!
 
Natten mellan lördag och söndag var det snöstorm här så vi fick börja morgonen med att skotta backen fri från 1-2 dm blötsnö för att komma ner till det hårda underlaget,"banan ska vara som en dansbana" eeeh jah!
Men gick relativt smärtfritt iaf! Det blåste och snöade fortfarande på morgonen så vi fick åka pistmaskin upp för liften kunde inte öppna..
 
Som sagt mycket kul att se tävlingarna på så nära håll och vara så nära åkarna, vi åt tom. lunch på samma ställe sista dagen. Det gick ju riktigt bra för de svenska tjejerna också!
Har även sett mig själv på sportnytt varje kväll med spaden i högsta hugg, haha!
 
Nästa helg är det wc i skicross och puckelpist, nee verkar inte bli någon lugn vecka denna vecka heller. Men jag klagar inte!
 
Hörs på fredag!
 
alla bilder tillhör World Cup Åre
 här skottas det på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0