fredag-Ace på planen och ny häst

Körde igenom dressyrprogrammet till tävlingen på söndag, en LB:0 denna gång. Den har jag aldrig ridit förut. Ace var väldigt pigg och okoncentrerad, jag var ganska okoncentrerad och trött jag med så.
Det är väldigt mkt ökad steg/språnglängd ochd et är itne precis våran starkaste sida. Ace har väldigt mkt "tripp" i sig och har svårt att länga steget och springer istället bara fortare och då blir det skumpigt för mig osv. osv. menmen ska försöka satsa denna gången iaf, brukar oftast stå i protokollet "satsa mera" vilket jag brukar hålla tillbaka med eftersom jag då börjar studsa.
Red igenom det ganska många gånger, och de tär avsaktningarna från galopp som vi har mest problem med som vanligt, men halterna från trav gick riktigt bra igår:)
På slutet tränade vi lite bara på galoppen, väldigt samlad och långsam galopp, det gick jättebra och hon var superduktig! Gjorde bättre avsaktningar och sådär :) Var en svettig Ace som lämnade planen.

Bus-Johan kom idag. Ett litet mörkbrunt Russ på 129 cm. Det var mest Björn som hade något emot honom även om Ace la iväg några riktigt bröl. Bus Johan låter som en litenliten mus när han piper, haha så söööt!
I början stod Bus-Johan själv vid balen och de andra 4 längst bort i hagen och glodde på honom, så fort ngn ville gå fram och hälsa på honom så kom Björn och jagade bort dom, de ttillät han inte, framförallt fick ingen komma nära Tornetta, hans älskling ;P
När jag kom tillbaka med Ace så hade dom bytt plats, de tre stora stod vid maten och Johan i andra änden. När Ace kom in i hagen blev han ltie nyfiken och gick några steg framåt, det såg självklart Björn och la av full kareta i galopp mot honom och Johan kickade och pep, hah stackars liten, han komme rinte få det lätt!! Ni ska se hans täcke bak på rumpan ;) ett enda stort hål som Björn rivit upp :P kanske tur ahn har täcke!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Lycka till på tävlingen, det kommer säkert att gå jättebra! :)

2011-03-19 @ 20:36:04
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Ida

tack så mkt! :)

2011-03-19 @ 21:16:13
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0