-Marulk på ÖOR

Tog med Marulk på dressyrlektionen igår igen. Han var lika duktig som förra veckan! Vi gjorde framdelsvändningar och skänkelvikningar och jag bara sitter och ler inombords över hur mkt jag älskar att rida honom. Han lyssnar på bara små hjälper från mig och jag vet exakt hur jag ska göra för att få honom att tex. flytta in bakdelen med bara små ändringar i sitsen. Finaste hästen!

Han tycker dock det blir lite jobbigt ibland, vilket jag såklart förstår. Som Helen sa så går han nästan lite för bra för vad han egentligen orkar, haha. Och när det blir lite för jobbigt så lägger han istället in lite bensprattel och hopp, det gjorde han lite av i galoppen. Vänster gick sådär och höger riktigt bra när han väl kom igång.


Kommentarer
Postat av: giovanna

SV; ja jag har också ett varmblod, dock är han tillsalu :(

2011-11-03 @ 22:11:44
URL: http://omskolad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0