-Morgontur

Släppte ut hästarna och mockade innan jag tog in Marulk igen för en ridtur. Vi började på lägdan. Gissa om jag hade en pigg häst! Har ju bara jobbat honom från marken sedan jag kom tillbaka och inte blivit riden så mkt under veckorna jag var borta heller så ngn hade överskottsenergi!

Red i hackamoret. En bra stund var det mest bara karate och studsande hit och dit men efter många försök till en sånär någorlund lugn trav så lyckades vi iaf trava något varv i taget i en fin form utan massa sprättande ben överallt;)

Så då nöjde vi oss där för tillfället och travade sedan hela vägen upp till Hamptjärn förbi badplatsen, då var han lugn och fin! Travade även en bit på tillbakavägen.

Det var så roligt för när jag var på väg hem igen så ringer Janne "Hej Ida, ska Liten Kanin vara lös i stallet?" (jag hade hett dom i boxen) haha, det roliga var alltså att han sa just Liten Kanin fullt seriöst som att den hette så, står nämligen på tavlan "liten kanin i blå bur och Agnes i röd"
"Liten Kanin" hade alltså krypit under boxdörren där det är en lite glipa;)

Jag hinner nog med en liten tur imorgon också innan jag sätter mig på tåget ner Sthlm och Horseshow:)

Här är en bild på "liten kanin" eller LillPysen som jag föredrar att kalla den, vet dock inte vad den heter egentligen faktiskt..den ser dock större ut än vad den är på bilden man skulle sett bättre om Agnes också var från sidan men ni kan ju föreställa er då den kom under en typ 5 cm springa;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0