-Hoppning och lermonster

Hästarna fick vara inne inatt då det småregnade lite och var ganska kallt så jag for och släppte ut dom imorse. For sedan hem och planerade ihop övningarna för lektionerna på måndag.

Efter någon timme for jag tillbaka till stallet. Red Ace i hackamoret först på lägdan som uppvärming, hon var lika fin som hon varit de senaste veckorna! Jobbade i alla gångarter och galoppen varvade vi med ökad och samlad.

Gick sedan till paddocken och la upp ett hinder på ca. 70cm som vi skuttade över några gånger. Det gick faktiskt riktigt bra och jag kunde hålla fokus hela tiden och verkligen rida mot hindret. Det är ju avståndet vi haft/har lite problem med men nu höll jag bara om så fick hon sköta det lite själv och antingen länga språnget eller ta ett lite kortare hopp.
Det flöt på och det känns bra inför tävlignen, just nu iaf. Ska dra mig ner till planen vid ishallen och bygga upp en liten bana och pröva lite högre ev.

Marulk var en riktig lergris på ena sidan, verkligen lerinpackning så det jobbade jag med ett tag och sedan flätade jag upp hans man då den blir så lätt trasslig/lerig, och sedan har ja ju en dröm om att få över den på en sida men har inte varit tillräckligt konsekvent för det. Har inte haft flätor på hela sommaren och nu har jag velat ha manen nere när det regnat så mkt men idag och imorgon ska det ju iaf inte regna.


Kommentarer
Postat av: Bea

Är du säker på att den inte ligger för långt fram då?



Menar du att valvet tar i manken?

2011-09-24 @ 18:55:02
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Det låter ju skumt, för Marulk har ju bra mkt mindre manke än min Dino. Jag pratade ju med en sadelprovare och då sa hon att i alla fall jag behövde ha den längre bak, för att den inte skulle ligga fel. Sen så måste du ju tänka att en bomlös är en helt annan form av sadel än en med bom. Alltså bör de inte ligga som vanliga sadlar.

2011-09-25 @ 13:14:58
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0