den andra snön

Idag snöade det för andra gången, om nu första gills, den försvann direkt när den landade på backen men nu är det lite vitt...
Tick var lite blöt när jag tog in honom så la på ett fleecetäcke och gick till paddocken, först lite longering som uppvärmning, galoppen förstod han ganska bra på en gång, dock blev det inte så värst mycket till galoppsprång utan mer små hopp, men han försökte iaf^^
Stretchade sedan lite med hjälp av yogan, han har lite svårt att förstå att han ska lyfta på bakbenet när jag knackar på det, men det går bättre och bättre. Annars gick yogan jättebra, fortsatte med att träna in den på andra sidan, mest bara böja halsen än fast han nog skulle klara hela där också.
Han var så jäv*a duktig på bugan och klarade det på första försöket och gick ner utan några som helst problem! tränade även lite här som i yogan, att han ska lyfta frambenet själv när jag knackar med spöt och det gick riktigt bra! i framtiden är det tänkt att han ska buga helt själv bara av att jag knackar med spöt på frambenet.
Tränade lite att han ska följa efter mig, vissa stunder gick det bra och ibland gick han åt ett helt annat håll(trotsåldern vid 25?;)) så då fick jag gå och fiska upp honom igen. Han hade en tendens att dra sig mot grinden av paddocken ;P Vem vet kanske skulle gå bättre att träna det på lägdan? tål att tänkas på.
Vill få med mig Maja eller någon att fota oss någon dag, men hon verkar lite trög? :]

Vet ni?! Ticken kanske blir min, fick ett mejl av Carin där hon undrade om jag ville ha honom för att hon tappat intresset :o :D
visst han är ju en gammling men han är ju fortfarande pigg, bara tänderna som är lite sisådär med men man är ju glad än hur lång tid han har kvar? :)
Får väl se hur det går med att övertala mamma och pappa också. Gud vad mysigt det skulle vara att kunna ta ut honom till ön på sommrarna...



Kommentarer
Postat av: Sandra

Men gud så kul Ida!:D Han verkar ju jättepigg, en unghäst i äldre format...;) Du har inte funderat på att ta med honom till ridskolan och rida ngn dressyrlektion med honom där?:)

2009-11-06 @ 18:57:19
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra Damgren

sv: jo men precis, annars får du ju se det som miljöträning:) Jag kan tänka mig att dressyrlektionen när jag hade med mig Hilda och vi skulle rida på lägdan inte såg alltför vackert ut...xD Men vi fick ju träna med andra hästar och träna lastning så vi fick ju ut nåt av det ändå:)

2009-11-06 @ 19:41:52
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0