sammanfattning av helgen

Hemma igen efter långhelg i sthlm, både tråkigt och skönt... har blivit mycket stående,gående=ont i fötterna och ryggen, men här ska inte klagas! kul har det varit :D
På fredagen var vi och såg JF Pignons masterclinic och han är ju som alltid underbar att titta på. Han arbetade med en häst som han aldrig träffat förut och i slutet av clinicen så kunde han ha den löst och de följde honom och flyttade undan när han ville, helt fantastiskt! Han började med(såklart) grundövningar såsom backa från honom och att hästen ska visa respekt och flytta undan och komma till honom när han ber om det. Han pratade nästan ingenting utan man fick titta och följa med hur han gjorde för att vinna hästens förtroende, och hästen var tittig från början och ville mest gå ut igen till sina kompisar men efter en stund så litade den helt på Pignon.
På lördagen så var vi inte på någon show, vi gick på stan och shoppade. Jag har köpt massa grejor, jag måste nog titta igenom vad jag köpt känner ja, så kanske man kan få bli lite glad och säga: just ja, den köpte jag ju också :)
Igår så var vi på Internationella hoppningen på förmiddagen, med bla. prins carl philips pris. Malin Baryard-Jonsson vann den internationella hoppningen och Rolf-Göran Bengtsson vann Isuzu Grand Prix och meetingpriset och vann där med två bilar! Det var riktigt kul att se stora hopptävlingar live!
Vi såg inte dressyren efter det så vi gick till hästmässan och kollade lite, mkt folk var det! Tänkte framförallt kolla på ridbyxor men hittade inga passande men jag köpte en longeringslina och två par ridstrumpor där inne, så nu hoppas jag att vi kommer igång lite mer med longeringen jag och Tick. Ett par ridbyxor hittade jag på en annan butik inne i stan, dom var bra för det priset iaf :P :)
På kvällen blev det Final showen som alltid är rolig att kolla på, vi tittade på den förra gången vi var där också. Det blev final i Prins Carl Philips Pris. Det reds även en kadrilj med supersnygga frieserhästar! vill ha! dom var till salu så man kanske ska slå till ;) för råd har man ju...typ. Hehe nemen, åsså var det lite fyrspann och en massa andra nummer. Stjärnornas hoppning var det ju också, som Velvet vann, själv tycker jag Lina Hedlund var bäst och red snyggast men hon rev tyvärr sista hindret i omhoppningen. Det är så roligt att se dom och hästarna är så söta och duktiga och hoppar i typ alla lägen^^ Dom tänker säkert: va är det här hoppning jag trodde det bara var uppvärmningen x)
Och sist var det ju såklart JF Pignons show!!!! så himla fantastisk och underbar att se, han har sådant himla starkt band till sina hästar så det inte är klokt. Han hade 6 hästar inne samtidigt och han får dom att göra exakt vad han säger och medans han håller på med en så står dom andra snällt och väntar. På slutet så får han alla att lägga sig ner helt på sidan och han kan gå långt där ifrån och dom ligger så till han säger till, det kan man kalla förtroende, hästar är ju trots allt flyktdjur så det är för dom en väldigt "farlig" och underkastande position. Aja nu ska ja inte babbla nå mer, jag ska ta o kolla igenom alla bilder (det är inte få kan ja säga) imorgon om jag hinner och lägga upp lite här.
Finns egentligen massa mer att berätta men det kanske får bli en annan gång eller i samband med bilderna :}

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0