en mus, nya bus

Det var inget vidare fotoväder idag heller "/
 Gick iallafall jättebra! Han gick ner i buga på en gång, behövde bara knacka med spöt benet, fånga upp det och ge lite tryck bakåt, behövde inte alls använda halsringen! Eftersom han börjar kunna det så bra på vänstersidan så gick jag över till höger och provade där också. Första försöket började han hoppa bakåt som han också gjorde på vänstra sidan från början. Jag gick fram med honom igen och prövade igen, nu gick det bättre! Han var nästan ända nere men jag ville inte att han skulle gå för långt eftersom han inte är van att göra det på höger än. Vi tar det i små steg. Fortsatte med yogan, den behöver fortfarande finslipas lite, framförallt på höger sida. Tror inte han riktigt kopplat ihop att han ska lyfta benet och böja halsen samtidigt. Just nu måste jag knacka på benet så han lyfter det och sedan hålla upp det litegrann innan han böjer halsen mot det och han håller upp det automatiskt. Men det kommer nog!
 Knacka på spöt på benen gick riktigt bra idag det också!
Vi var en sväng bort till Nyänget och Gene Fornby också med Linnea och Charlie, blev lite trav och galopp på sandstigen och springa upp för sandgropen nån gång.
 Jag såg en mus i sadelkammaren idag! lite ironsiskt för förra veckan så frågade mamma: har ni inga möss här? jag ba nej jag har aldrig sett nån-.- fast den var väldigt söt! den kom fram mitt på golvet och tittade på mig med sina jättestora mörka typ valpögon^^
 Just det! jag har ju faktiskt varit duktig idag och plockat isär tränset och tvättat och smörjt det ordentligt! :D

Sommar kom tilbaka!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0