paddock

Nu har paddocken nästan tinat fram helt, bara lite snö här och där och lite blött. Gick dit och jobbade lite från marken.
Släppte lös honom och tränade lite på inkallningar. Började med ett till kommando på det så vi får se hur det går sedan, han har inte börjat kopplat ihop det riktigt än, men syftet med det är att han lättare ska kunna komma in till mig i trav. Tränade också på att han ska börja trava när jag höjer energin och börjar småspringa bvredvid honom. Vissa gånger gick det jättebra, men han var lite loj idag och ville mest sola ;D men inkallningarna gick toppen.
Jennelie och Korken gick förbi en sväng så då blev vi lite okoncentrerade så efter det satte jag fast repet och fortsatte först lite med travövningen och sedan lite övningar på volten runt mig.
Han var lite småsur och tjurig på volten men han fick till några riktigt fina "byta varv" och galoppfattningar i vänstra varvet, jag själv måste också finslipa på mina signaler.
Vi gjorde lite "backa bakifrån" på slutet också som vi inte tränat så mkt på senaste tiden, tror bara en gång under vinterhalvåret faktiskt. Men det gick toppen! Behövde inte alls använda repet som hjälp utan det räckte om jag bara tog i några strån i svansen så backade han. Har börjat lägga till ett till kommando på det också. Jag duttar med sticken i luften ovanför hans rumpa. Föhoppningsvis ska jag sedan kunna ta bort att jag tar i svansen och bara lägga sticken ovanför rumpan så att han backar och sedan kanske bara använda armen till hjälp. Vi får se hur det går :)
Så en liten småtjurig men ändå lyckad och mysig dag idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0