lördag

Igår så gick jag och Ticken ner till skolplan och körde lite dressyr i hackamoret. Fortsatte att träna mkt öppnor och böjning och ställning längs voltspåret. Han tycker det är väldigt svårt i högervarvet men vi tog det i korta stunder och han gick riktigt fint stundvis.
I traven koncentrerade vi oss bara på att forma runt volten, det tycker han är jobbigt^^ ibland börjar han småstudsa för att han inte vet vad han ska göra och då är det bara att börja om igen, tror han ibland blandar ihop det med galoppfattning. men som i öppnorna så gick det riktigt bra korta stunder :) gjorde några enstaka skänkelvikningar också.
Vi gick över lägdan hemåt och jag hoppade av och lät honom beta. Efter en stund hör vi ngt som kommer springandes längs gångvägen och då kommer Ace och Anki fram bakom träden, haha! ingen häst lös iallafall:P
Ställde sig och betade som också, eller Ace åtminstone. Han fick beta länge, drygt en halvtimme tror jag :)

Sedan följde jag och Ace med Yvonne och Tornetta upp mot Hamptjärn. Blev mkt trav lite hit och dit, och även lite galopper där det gick, eller oftast var det jag och Ace som galopperade bakom Tornetta som travade ;P
Hon var riktigt lugn och fin, lyssnade bra och var inge skvätten, även om det var några stycken stora konstiga stenar längs stigarna ;)

random bild på Cassis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0