-barbackabus

I tisdags på lektionen så red vi barbacka, hade med mig Marulken och Mimmi tog Ace. Tyckte dock lektionen var ganska flummig och hon hade inte planerat ngt speciellt som vi skulle göra utan frågade vad vi ville göra..hm hon kunde ju sagt förra gången att vi skulle komma på nått.
Så vi red först lite på volterna i alla gångarter. Han tyckte det var lite jobbigt så från början var han tom. lite seg att få igång till trav, sug på den ni;) Men när han kom igång gick han finfint!

Vi galopperade även längs fyrkanten och där hade han jättefint flyt längs långsidorna och tog rätt galopp!

Sedan gjorde vi halt och gjorde lite snurra runt, sitta baklänges mm. Marulk fick för sig att gå iväg när jag satt baklänges så tog ett tag innan jag lyckades klura ut hur man fick stopp, heh!

Var två stycken som föll av också så nu hoppas man på tårta! Bla. när Mimmi skulle sitta baklänges på Ace, då sa hon: men seriöst? skörp dig! sitt åt rätt håll! åsså skuttade hon upp i luften några gånger så låg Mimmi helt plötsligt framför Marulks fötter! Då sa Marulk*blååås* varför ligger du dääär? haha^^


inget sådant för min del:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0