torsdag & fredag

nu ska vi se vart jag var i mitt bloggande...anledningen till att jag inte uppdaterat på typ en vecka nu är för att jag haft så himla mkt att göra, eller nja kanske inte egentligen men bara tanken av att behöva blogga har fått mig att må dåligt. Men nu har jag gjort bort det mesta i skolan och allt annat :)

Förra torsdagen så red jag ut med Anki och Ace runt berget till tjärn, blev bara en skrittur för vi babblade så mkt så vi hann aldrig trava ;)
Började ösregna när vi nästan var framme vid Hamptjärn, stora droppar och blåst, inte det härligaste! Men när vi gått ner för grusvägen från tjärn och var nere vid Anki så hade det slutat och solen kom fram igen. Viktor kom ut med två morötter som hästarna fick, Marulk fyllde ju faktiskt år :D

På fredagen jobbade jag först lite från marken i repgrimman. Lite driving-game med fokus på böjning. Red sedan i repgrimman och det gick bättre än dagarna innan. "Onereinstop" förstod han första gången och böjde in huvudet mot mitt ben.
Red lite åttor och mkt svängar för att få honom att lossna och behöva trampa under sig lite mer, gick riktigt bra! Hoppade sedan av och tog av sadeln och la fram två bommar som jag skickade honom emellan, inga problem!

Sedan kom mamma med transporten för morgondagen och jag prövade lasta några gånger, inga problem där heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0