-tokerier

Igår när Emma och jag red ut så hände en(några) lite rolig sak, eller rolig och rolig, söt iallafall! Vi tänkte pröva gå över bron igen nere vid lägdorna upp i skogen. Sist så slutade det ju med att Emma fick hoppa av och gå med Tornetta före. Idag så gick hon halvvägs över, backade tillbaka, gick halvvägs över och backade tillbaka igen, sedan ville hon inte mer.  Bad Marulk gå framåt några steg för att se om Tornetta ville gå då, men vad gör Marulk då? Jo han bara går förbi Tornettis och rakt över bron, haha hur duktig?! Jag såg nog ut som en blandning mellan denna :O och denna :D..och sedan lite denna :')

När vi gått några meter så stannade Marulk och sket så jag hoppade av för att sparka bort det. Släppte honom och lät honom stå kvar medan jag gick bak, är inte speciellt orolig han brukar stå still där jag lämnar honom. Men han blev lite rädd för ngt och skuttade till litegrann, sedan tittade han bakåt på mig och började traska iväg, haha!
Hur kul såg de inte ut?
Han typ: tralallalaaa kom nu tjejer, här kan vi inte stå hela dagen! Sedan skrittade han lugnt och fint där före oss i kanske 100-200(suger på uppskatta) meter eller något, då stannade han och vände på huvudet och tittade bak på oss som om nemen ooj just ja hade ju glömt att ni var med! Sedan kunde jag bara gå fram till honom och klappade på honom innan jag satt upp igen. Haha tokhäst, vi kunde inte annat än skratta där bakom.

Sedan kunde turen fortsätta och vi gick en stig som leder till Hamptjärn. När vi skulle gå över utloppet från tjärn så var det samma sak där, Tornetta försökte gå över någon gång och sedan traskade Marulk bara över. Jag tror någon vill impa på surtanten;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0