-Vinterns första långtur

Idag var den underbara vintern tillbaka igen! :D Lina och Bus-Johan följde med och sedan red vi en riktig långtur! Red genom skogen till svedje och sedan upp mot Vitsjön fast vek av innan och red runt Hägges, förbi ridskolan och sedan hemåt. Vi måste ha varit ute i två timmar iaf.

Vi tog många härliga galopper bla. uppför skogsvägen mot vitsjön. När vi svängt av där så var dt många snötyngdaträd som vikt sig över ridvägen som man fick ducka rejält och ibland var det nästan så man inte kom förbi, but we made it! Kändes som att rida på fjällen!

Haha, fick ha koppel på Bus-Johan en gång också! Vi hade tagit med oss ett grimskaft med delta för vi vet ju hur han kan vara ibland. Så när vi gick förbi Hallonrisen så for han som vnaligt in där och började skutta och dom kom längre och längre bort så till slut fick vi sätta på kopplet så fick jag ha dom som handhäst en liten bit, men sedan skötte han sig super resten av turen! haha^^

Jag är föresten inte lika glad på musen idag! Den har tuggat på min tryckfördelande padd till den bomlösa sadeln! Har en som vill köpa den så skulle ta bilder på den och när jag lyfter av sadeln så utbrister jag: MUSJÄVEL! typ.. Nu har jag iaf lappat ihop den och det blev ganska bra om jag säger det själv, men måste ju dra ner lite ytterligare på priset utöver den delade dragkedjan. Hur kan en sadel gå sönder så mkt som jag inte ens använt! Just my luck liksom...

haha sitter på gammdatorn här hos pappa och hittade denna bilden på Wilma och syrrans häst Erpur. Wilma: ooooh bajs:D.............aaaah, hääääst!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0