-Vinterland

Snö, snö, snö. Har snöat hela dagen idag med, och blåst som tusan men nu har det lugnat ner sig. Fortfarande ingen plogning utanför mig och nu är det ju ändå över 2 dm snö, far in i mina kängor så får nog börja ha täckbyxor till skolan eller ngt..
Så pappa om du läser det här så behövs det vinterdäck om du ska hit..
 
Bilen står fortfarande kvar nere vid kabinbanan, kommer inte våga köra upp den förän dom har sandat jäkligt ordentligt, har kommit dit lite sand idag, men bara i backen och sedan är det ju som sagt oplogat.
Några i klassen skulle upp på skutan och åka skidor/bräda ner efter lektionen, kan inte ha varit trevligt där upp i denna blåst..
Själv gick jag och två tjejkompisar till bageriet och gottade oss;)
 
Ger mig inte ens på att åka till Marulk idag då jag ändå inte kan göra ngt eftersom han inte har sulor och småläskigt att gå nerför backen i onödan. Han klarar sig ju fint där på lösdriften:)
 
Ska snart dra mig ner till torget där det ska vara en liten "pre-run" inför tävlingen imorgon, prova på några av stationerna tror jag, regristrera sig osv.
Lär ju vara mkt trevligt att springa uppe på skutan, haha. om det är mkt snö här och blåst är det ju ingenting motför där uppe I guess..
 
 
Vad tror ni Wilma gjort när jag kom hem föresten?! Jo ätit upp mina kvarvarande nötter som var i en påse på bordet. När jag visar henne den och frågar vad hon gjort så skäms hon lite och rapar rakt ut. Själva grejjen med "nu har du gjort ngt dumt" gick ju inte jättebra då jag självklart började skratta och Wilmis blev superglad och började snurra runt..
 
en bild från dagens lektion från campus åres fb-sida:)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0