-Blanktjärnsrundan

Det är något speciellt med Vålådalen, alltid lika fint. Idag drog jag, Maja, Tobbe och Elin dit med cyklarna för lite crosscountry. Hur kul som helst och nu har vi en till aktivitet vi måste hinna med att göra. Hur får man ihop löpning, paddling, klättring, cykling, simning och vandring? Sommaren måste göras dubbelt så lång!
 
Lite samma känsla som downhill förutom att man inte har någon lift och inte lika stora hopp. Det blev Blanktjärnsrundan. Blanktjärnarna är tjärnar likt Balestjärn hemma i Övik. Kristallklart turkost vatten där man ser allt ända ner till botten. Vi tog oss ett dopp och en fikapaus där innan vi fortsatte tillbaka till Fjällstationen för en glass innan avfärd hemåt igen! Fin dag helt enkelt!
 
blandat Tobbes o mina bilder
cykelproblem redan innan start!
Har man inte cykelhjälm får man ta klätterhjälm(mamma kan du skicka min cykelhjälm?:). Spång var kruxigt i början men vi blev mer skillade på hemvägen allt!
om man fick dålig fart uppför backarna och en sten dök upp mitt framför var det kört:)
räserelin
 
 
varmt i solen, iskallt i vattnet
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0