blueberry pie


Ja, igår, lördags var det stugsista så då var man ju på Burön. Regn, regn eller mulet.
Maschallerna gick väl hyfsat att tända, några ville inte vara med och slocknade så fort man vände ryggen till, menmen. Det blev fint ändå :) maschallerna är ju det som gör hela grejen.
Bakade en smuldegspaj med blåbär, hallon o smultron, MUMS! det finns hallon i kopiösa(vad fan är det för ord?) mängder. Det tycker Wilma är toppen! Blåbär går också bra, det ända man hör när man är ute och plockar är hennes konstanta smaskande ;P Och inte kollar hon om det är mask i hallonen heller..

Jag fick hem min efterlängtade repgrimma o grimskaft i fredags :D så det blir väl att cykla bort till Ticken ikväll eller imorgon för att testa lite, får se om han fattar nånting av NH(natural horsemanship) men det ska nog funka till slut, om inte annat så är han ju söt :)

Vi har tagit hem kaninerna från stugan till Hörnett idag med :) så nu ligger dom här ute i hagen och jäser i solen, eller iaf Rut ;) och dom har blivit riktigt bra vänner! nu kan dom ligga bredvid varandra och tvätta varann, förut bara bet dom.

Jag tittade på vårat schema idag,
FYFAAN
USCH
BLÄ
HUUGA



Han har blivit riktigt duktig med formen nu, i skritt och trav :)
dock inte på bilden, här latjjade vi bara lite i hagen en reeegnig
dag då Maja följde med och fottade lite.



Kommentarer
Postat av: Jen

Haha, det tänkte jag inte på x) Du får säga till när du har tid då ;D

2009-08-24 @ 10:30:55
URL: http://neckbite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0