dåligt väder men bra ändå

Idag var vädret allt annat än mysigt, det småregnade och blåste lite, snön är nästan helt borta :(
Tick och jag gick ut på lägdan med tränset och halsring, började med att rida lite i halsringen (hade tränset på också) från början gick det väl sådär och han förstod inte mina hjälper så bra men mot slutet så var han riktigt duktig och vi kunde gå på en relativt fin åttvolt, den blev lite olika stor och sånt men skitsamma^^ vi har bara tränat i halsring två gånger förut och det var flera månader sen. Red över till ridbanan i halsringen också men vi gick tillbaka till lägdan efter några varv runt där. Tränade lite halter i halsringen också och red sedan med tränset en stund, lite skänkelvikning osv. fin var han idag med.
Fortsatte träna på spanska skritten uppsuttet, och han hade verkligen tagit in det från igår. Han var toppen och förstod på en gång vad jag bad om, han lyfte benet och då kunde jag bara fortsätta knacka så förde han fram det, duktig! Dock så måste jag ta dit ett längre spö för när jag har allroundspöt så måste jag typ hänga ner på honom för att nå benet^^
Vi gav oss där och skrittade tillbaka till stallet, vi var ganska blöta (a) när jag hoppat av så gjorde vi lite spansk skritt från marken en gång på varje ben, bästa gången hitills var det, iallafall på höger ben! :D
Han är bäst :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0