fotande

Idag var det inte kallt, YEY!! bara 8 till 10 minus :D så Lina följde med och fotade mig och Tick på lägdan med lite juliga saker på oss :] bilderna blev sådär, men man ser iaf vad det är för nått :P och Ticken var jättesöt i sina röda rosetter och liten tomteluva^^
Vi tränade på spansk skritt och den gick jättebra. På höger ben från uppsuttet har han fortfarande lite svårt och det blir inte lättare att visa honom med det veka dressyrspöt, men han försöker iaf :) från marken så kunde jag bara föra handen mot och nudda benet lite ovanför knät så förde han fram det, och det var dessutom på höger :)
Red lite i tränset, några galoppvändor, lite volter och sådant. Han var jätteduktig som vanligt i dressyren, och han blev extra alert efter galoppen.
Tog efter en stund bort tyglarna och red med halsringen en stund, blev bara skritt idag med den och han var duktig och lyssnade bra.
Klev av och gjorde lite spansk skritt från marken och några bugor på vänstra sidan som föresten var jättefina och han gick ända ner varje gång :}
Detta var kasnke inte den bästa träningsdagen, men det blir lätt så när någon fotar, kan lätt bli så planerat och jobbigt. Egentligen är det mkt bättre annars när man kan ta det lugnt och ta det mer som det kommer. Alltid kul att ha bilder också såklart.
Jag har inte kollat igenom alla bilderna än, eller jo jag har kollat men inte fixat till dom. Det får bli ett av morgondagens projekt tror jag.

här kommer iallafall en konstig bild från idag, en av få som jag hunnit retuschera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0