julafton imorgon?!

Idag gick vi till paddocken igen och gjorde typ samma saker som igår. Fast jag började träna in en ny sak idag också. Att han ska komma mot mig och följa mig när jag springer eller går framför honom baklänges, jag är alltså vänd mot honom. Först tränade vi det med repet på några gånger. Han gick runt som i longeringen och sedan vände jag upp honom mot mig genom att flytta bakdelen och sedan då gå baklänges ifrån honom. Han fattade nästan på en gång och följde efter mig, fick ta lite i repet första gången från början bara men sedan var han med på noterna och började trava mot mig när jag började springa och smacka lite. När vi gjort det några gånger tog jag bort repet och löslongerade honom. Skickade iväg honom och lät honom gå runt bara han var i rörelse. När han kom mot mig fick han beröm och vila. Gick runt till hans sida och vinklade huvudet och bad honom flytta bakdelen och sedan direkt efter började jag småspringa baklänges, och han följde efter så snällt, så himla duktig är han! Jag fick honom inte att trava mot mig i löslongeringen, men vad spelar det för roll han kom mot mig och följde mig och första gången vi löslongerade var ju faktiskt igår! Upprepade allt några gånger.
Tränade backa mot mig när jag står bakom honom också, och det gick hur toppen som helst, bästa gången hitills :) Han backade första gången jag tog i svansen och det har han aldrig gjort förut utan jag har måstat pingla lite i repet första gången så han förstår.
Hade ställt kameran på ett hinderstöd för att filma men kameran hade fått damp och slut på batteri och inte sparat nånting när jag gick dit och kollade*suck*

Appropå ingenting, igår skrämde Agnes skiten ur mig, det är alltså en av mina kaniner. Inatt när jag skulle gå och stänga in kaninerna(dom har en hage runt buren) så var Agnes inte där!! och sedan såg jag att det var typ hundra spår kors och tvärs på infarten, jag bah: men nej! så hela familjen gick ut på kaninletning. Spåren gick ut lite på vägen men dom flesta var inne på gården. Efter typ en halvtimme ser jag ett litet svart huvud kika upp ur typ en hög med grenar som det blivit som en liten ihålig tunnel igenom. *puh* lockade fram henne med matskålen och hon verkade ganska glad att få komma in i buren igen tillsammans med Rut ;P vi kom fram till att hon måste hoppat(!) över staketet så nu har vi gjort lite högre på det stället.
Kändes ganska onödigt att skriva detta känner jag...

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0