framåt bakåt

Tog en liten barbackasväng ute på lägdan i repgrimman. Det gick både bra och mindre bra från och till.
Vi tränade halter och igångsättningar med vikthjälperna och vissa stunder lyssnade han super och det blev riktigt bra halter men ibland ville han helst gå runt och nosa och blåsa i snön :P
Han blir lite svår att ställa i repgrimman också, men vi har faktiskt inte ridit så mkt i den, mest lullat runt isåfall.
Vi galopperade några vändor över lägdan, han tyckte det var roooligt^^
Eftersom jag blev lite frustrerad ibland när det gick lite mindre bra(jag hatar när jag blir det, och då blir jag ännu mer frustrerad) så travade vi längs vägen framtill vägen som går upp till Hamptjärn och sedan tillbaka,för att få annat att tänka på, han travade jättelugnt och fint! gick bort till paddocken och släppte lös honom satte mig i mitten och tittade ner i marken, och väntade. Efter några minuter kom Tick fram till mig och buffade på mig, han är så söt. Här har jag varit frustrerad på honom men ändå kommer han fram till mig, än fast han stod en bra stund längst bort vid ingången innan han kom. Han fick mkt beröm och sedan gjorde vi lite spansk skritt och gick sedan tillbaka in igen.

inte från idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0