liten fotostund

Idag hade jag tänkt fota Tick lite i paddocken, det gjorde jag också men bilderna blev inte nått att skryta över direkt-.- jag hade mina klumphandskar på mig så lite svårt att ställa in inställningarna. Försökte rädda så gått det gick i photoshop...
Lät honom gå lös hur han ville medan jag fotade, eller gå o gå han tyckte det var roligare att stå o hänga med huvudet över staketet och titta på hästarna i hagen eller stå o krafsa i marken i hopp om att hitta något där under, han hittade en pinne ;)
När jag fotat klart och mina händer var isbitar så tränade jag lite löst med honom. Efter en stund tog ja på grimman och började försöka få honom att gå framåt i spanska skritten, det gick sådär. Han blev lite förvirrad och trodde jag bad honom att flytta bakdelen när jag ställde mig vid sidan om honom så vi fick ta det lite från början. Ska få det att sitta bättre när jag står framför honom och ber om det först, och dessutom är det grymt svårt med dressyrspöt som bara viker sig hela tiden, kan säga att jag längtar tills Carrot Sticken kommer :D
Fortsatte träna att han ska följa mig i trav när jag springer, stundvis gick det riktigt bra och ibland skrittade han bara lite fortare ;) men det går framåt!
Avslutade med att träna lite buga, gick super på vänstersidan idag! tränade lite på höger också, nöjer mig fortfarande med att han väger lite bakåt/neråt och det gjorde han så fint så :)

Här kommer några bilder då:

favoritbilden från idag, fast ser dock bättre ut i stort format













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0