en trevlig dag

Idag var en mysig dag. Vi gick ut på lägdan i grimman och longeringsrepet. Började med att skrittlongera honom några varv och sedan sprang vi lite tillsammans uppför en av lägdorna.
Tränade lite grundövningar idag, bla. flytta bakdelen och det gick jättebra, har bestämt mig för att träna på åtminstone några grundövningar varje gång, det behövs alltid. Fortsatte sedan lite med longeringen efter vi sprungit några gånger, stannat ganska tvärt och sedan flytta bakdel på en gång. Tränade lite på att vända upp mot mig, avsaktningar mm.
Sedan blev jag bara tvungen att sitta upp och prova spanska skritten från ryggen än fast han hade bara grimman på sig, ville prova eftersom jag hade med mig dressyrspöt idag. Det var lite behändligare eftersom jag slipper böja mig ner får att nå o knacka, dock så är det ju lite vekare än allroundspöt. Ska önska mig en carrot stick i julklapp eller iaf litet bidrag, det blir toppen :) Han var lika duktig som alltid och jag tror att jag ska börja ge ett till kommando från uppsuttet samtidigt som jag knackar, så kan jag förhoppningsvis helt ta bort knackningen och bara använda det andra kommandot, då slipper jag ha ett spö med mig jämt. Ska bara komma på vad som blir ett lämpligt kommando först...
Hoppade av och sa att han var jätteduktig och gick sedan tillbaka till stallet där vi tränade lite spansk skritt från marken innan vi gick in.
Är nöjd med dagen, vi gjorde inte alls nåt avancerat men ibland så behövs det lite lätta lekdagar för att komma på rätt väg igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0