kallt nu igen

Nu har det blivit kallt igen, jag har ont i mitt öra sen jag var ute och red imorse, måste har förfrusit det eller nått.
Red med Anki & Ace och Yvonne & Povel bort mot Svedje. Vi fick lov och vända efter en stund på grusvägsrakan för de blåste och var svinkallt där. Red upp i skogen på en ganska bred skogsväg där vi galopperade en gnutta, det gick lugnt och fint.Sedan följde vi skogen tills man kommer fram vid Hamptjärn, det var jättemysigt inne i skogen. Djupsnö och alldeles vita små björkar och lite granar.
Vid Hamptjärn hade dom spärrat av en del av isen för det var någon som gått igenom med skoter för några dagar sen men det var ändå gubbar ute och pimplade, dumma gubbar!
Vi tog en till galopp uppför backen och nu blev det lite mer raceigt, Povel trängde sig förbi oss andra och Tick blev lite busig och ville tävla^^ men det gick iaf bra att få stopp på dom. På väg hemåt genade vi över lägdorna, asmysig djup pudersnö. Man ville nästan bara galoppera i full fart över dom, men kan ju vara bra att låta hästarna skritta av lite också kanske ;)
Har föresten beställt en Carrot Stick nu som jag hoppaaaas snart kommer :D

Nu ska ja gå o klaga på mitt öra, hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0