bästbästbäst

Tickis är ju bara bäst! Idag klarade han både bugan och yogan och yogan började vi träna igår, det är ju inte precis ett så svårt trick men ändå^^
Han gick ända ner i bugan på typ andra eller tredje försöket, han stod inte kvar nå länge utan reste sig på en gång men nere var han! flera gånger :) Nu är det bara att finslipa och lära in det på högersidan"den andra hästen".
I yogan så fick jag hjälpa till lite att lyfta upp benet men när han börjar böja halsen mot bakbenet så håller han upp det själv automatiskt eftersom det är mycket svårare att sträcka ända bak med halsen om bakbenet står i marken. Han stod tom. kvar i yogan till jag sa till :) Nu gäller samma som i bugan, att lära "den andra hästen" också. Började lite smått med att först bara få honom att böja halsen och sedan till slut också lyfta både benet och böja halsen. Det funkade rätt bra på den sidan också men han är överlag stelare på högersidan så det kanske krävs lite mer träning där innan han kommer ända fram, får se :)
Fortsatte med att han ska läsa av mitt kroppsspråk lite också, gick hyfsat bra, har gått bättre ;)
La sedan på schabraket och täckesgjorden och red runt lite barbacka med repgrimman, försökte få honom att känna av mina vikthjälper, det gick bättre än första gången vi tränade det iallafall :)
Till sist så bytte jag ut repgrimman mot tränset och red dressyr en liten stund, finis^^

När jag höll på skritta av så ringde Anki och frågade om jag ville följa med en sväng ut i skogen, så det gjorde vi.
Blev en liten lugn tur mot Hamptjärn med mestadels skritt.

Nu är lovet slut också, så nu kommer jag inte hinna vara lika mycket hos honom på veckorna "/ på tisdag far jag dit iallafall om det inte störtregnar eller något, eller tänk om det blir snö :S usch vill inte ens tänka tanken!

en bild på mig och Cassis de Dijon från i somras



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0