klick med Tick

Varför är det äckelväder hela tideeeen?!! och det ska det tydligen vara hela veckan!
Släppte ut hästarna imorse, lagomt trött var man. Det tar ett bra tag faktiskt innan man fodrat och satt på alla täcken.
Mockade och gjorde klart medans Ticken fick vara ute och "äta" en stund, han fick lite hö i boxen när jag tog in honom eftersom han står längst ner på kölistan till maten ute i hagen ;)
Provade lite klickerträning idag med Ticken, träningen i allmänhet gick väl sådär, vi var båda ganska sura på vädret och då går det ju som det gick. Vi tränade mest grundövningar, lite jojo-lek och flytta bakdel mm. för att liksom "klicka in honom". Vet inte riktigt om han kopplade ihop det men vi för använda oss av det lite mer. Är dock inte hundra på om jag ska använda det eller ej, känns nästan som det funkar bättre för oss utan den metoden, men man kan ju testa. Isåfall måste jag nog köpa en ny klicker för den här lät typ inget när jag hade vantar på mig. Gjorde en buga också men han tyckte det var äckligt när det var så blött i paddocken.
Just det, började lite så smått med spansk skritt. Började bara med att han ska lyfta benet framåt när jag knackar på framsidan av frambenet, det gick bra för att vara första gången.
Tränade lite rygga mot mig när jag står bakom som vi inte gjort på ett tag och han fattade relativt snabbt vad det var frågan om.

sånt här väder var det då inte idag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag vill ha snö NU!;)

2009-11-17 @ 17:03:29
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0