glad häst

Min plan att träna högergaloppen på lägdan gick lite åt pipsvängen. Det gick att rida där men den var ganska blöt och jobbig att rida på, men det gick bra där sommarhagen varit där dom betat ner allt gräs.
Han var så himla fin idag, han har aldrig varit finare när vi ridit dressyr nån gång tror jag. Han var pigg och glad och lyfte benen riktigt ordenligt, istället för att typ släpa dom, okej inte riktigt släpa kanske men x) han satte iaf under sig ovanligt bra :) Han gjorde så fina skänkelvikningar också, han börjar verkligen förstå att det kan vara kul att göra annat än att bara springa runt i skogen^^
Det var efter galoppen han kom igång som bäst och blev mer på hugget. Försökte träna lite högergalopp men det gick inte särskilt bra. Det var som han tänkte; "vilken konstig prick som för fram högerskänkeln när jag ska galoppera" åsså fattade han vänster iallafall xD Men jag ska pröva mer sedan när jag kan utnyttja alla lägdor så han hinner få till det innan vi måste sakta av igen. Om du har något tips så får du gärna komma med det :P
Tränade lite spansk skritt när jag suttit av innan vi gick in i stallet, ibland ignorerade han mig totalt, "jag ser dig inte, ser dig inte!" ^^ hehe fast han var riktigt duktig efter några extra knackningar :P

och imorgon har dom lovat bra väder!!! hoppas dom håller det :D

min systers islandskille^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0