kisspissblött

Happ, där försvann den snön! var riktigt mycket igår kväll men hela denna dag har det regnat, regnat och åter regnat! Pissväder helt enkelt! Kissväder.
Hagen är ju inte lite lerig, sjunker typ två meter och fastnar. När jag kommer så ser jag en liten Tick titta upp med ensilage över hela halsen och huvet, han såg ut ungefär som en julbock! Tog in honom och borstade och torkade halsen och huvet. Bestämde att inte gå ut nått, vi blir så tjuriga när det är dåligt väder och två tjurskallar är ju inte så lyckat! Ställde honom i stallgången istället, om man nu kan kalla den gång, den är ju inte så speciellt lång ;P Fortsatte träna att han ska lyfta benen när jag knackar med spöt. Vänstra frambenet gick klart lättast men det är ju där vi tränat mest med bugan och allt också. Bakbenen gick mycket bättre än jag trodde! Vi har inte tränat dom så mycket och det högra inget alls men han fattade på typ andra försöket^^
Gjorde yoga några gånger också sedan fanns det inte så mycket jag kunde göra där i stallgången, så på med det blöta täcket igen och ut o springa i leran (y)

Mamma & pappa jublade inte ja men sa inte heller blankt nej när jag sa att jag fick honom om jag ville. Så det kanske är lovande? :)

bara för att han är så sötast med lurvpäls och allt^^(förra året)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0