Ain't no sunshine

Dagen började dåligt med att jag tittar ut och ser att det regnar, och BLÅSER, vilket är en av de saker som jag irriterar mig mest på, jag blir rent ut sagt ett dampbarn när det blåser!
Jag som hade planerat att massa grejor som jag tänkte göra med Ticken, jag gjorde det ändå men med mindre bra resultat, han blir inte allt för medgörlig när det regnar.
Det börjar med att när jag kommer till stallet och ska ta på mig ridvantarna så har jag tydligen tagit med mig två högervantar! :o suck, så då fick jag ta mina inte allt för smidiga vintervantar, men dom var varma iaf (a)
Jag hade tänkt att filma idag också när jag och Ticken arbetade lite i paddocken, så jag ställde upp kameran så fint så på en pall i ena hörnet och sedan rider jag runt ganska länge lite olika övningar. Sedan när jag ska gå och kolla hur det blev så har kamera jäveln bara spelat in 16 sekunder så jag hade inte ens hunnit sitta upp än utan man ser bara en Tick som står stilla mitt på ridbanan helt själv, ännu mer suck -.-
ska försöka få med mig en annan kamera imorgon (y)

Vi red iaf först lite dressyr, volter och lite skänkelvikning. Han var lite stel idag han har nog stått och spänt sig när det regnat, men till slut gick det riktigt bra!
Efter det så tänkte jag byta till repgrimman och rida lite i den men ångrade mig och tog loss tyglarna från bettet och satt dom runt halsen som en halsring istället, man tager vad man haver! Första gången och det gick riktigt bra, tränade förhållningar som han blev riktigt lyhörd för efter en stund, gjorde också lite försök till volter och vände över ridbanan och så, det är mycket svårare för honom att läsa av mig åt vilket håll vi ska när jag har sadeln så jag får se om det kanske blir lite barbacka imorgon.

Red ut en sväng i skogen upp till Hamptjärn efteråt med Anki och Yvonne också. Det blev ett litet race uppför skogsvägen, och hästarna var så nöjda och glada när dom kom upp :)

Imorgon blir det att släppa ut hästarna. Ska rida Ace också, får se om hon kanske är sugen på att pröva på några övningar i repgrimman annars kanske det bara blir lite vanlig hederlig dressyr.


En bild på Ace, Povel och Tardee(Ticken gick bakom mig) i början av sommaren, vill ha mer sommar! :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0