bara häst?


Har funderat på att börja med att bara skriva om vad jag gör med Ticken och hur det går, för jag antar att jag ändå inte har så många läsare så då kan jag lika gärna skriva om bara det.

Vi jobbar mer och mer i repgrimman nu, han är duktig och ganska lättlärd!
det nyaste vi har börjat jobba med är att jag står bakom honom och ska sedan få honom att backa mot mig, han var riktigt duktig första gången, hade dock repet till hjälp men tanken är att jag ska kunna få honom att göra det utan repet så småning om :)
Har även tänkt att jag ska börja lite så smått med att lära honom buga, men tror jag satsar på ryggningen tills det sitter ordentligt först.

Har kommit på mig själv att jag vill köpa en carrot stick, dock är jag en fattig flicka just nu och ett par månader framöver så det lär väl ta ett tag innan jag kan införskaffa en sådan, mitt lilla allroundspö får duga så länge! -.-
och ena änden av grimskaftet går alldeles utmärkt vid longering i repgrimman mm




Red Ankis häst Ace i söndags efter jag jobbat med Ticken lite, en trevlig dam dock kan hon vara lite småskvätten ibland. Vi började att rida lite i paddocken för att känna av henne lite, var ett tag sen jag red henne. Där var det stenhårt! hade frusit på under natten, så vi gick ut på lägdorna och fortsatte vårat lilla dressyrpasss där. Blev ett race över alla lägdor en sväng också! WROOOOM! så om ni såg ett brunt streck med en liten mupp på ryggen så var det nog vi ;)


slänger in en bild på Tick från förra vintern, snart får han sån där nallebjörnspäls igen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0