keep going

Hade varken ridbyxorna eller stövlarna med mig idag så red lite dressyr barbacka i paddocken, eller jag la på ett schabrak och använde en täckesgjord.
Han var duktig och hittade formen riktigt fint, dock fortfarande muskler som fattas för att han ska orka en längre tid, men han är så söt så söt och försöker verkligen<3
Han utvecklas fortfarande i bugan och han var nästan nere idag. Fast han började hoppa lite bakåt med andra frambenet som är i marken, men han lugnade sig till slut och det gick bra!
Han förstod relativt fort att det var galopp jag bad om i longeringen, blev dock några glädjeskutt och bakutsparkar^^ tror han tycker det är lite jobbigt att galoppera på en volt. Han är ju van att galoppera i full fart i skogen rakt fram ;) men det är bara att fortsätta att träna!
Ryggningen bakifrån gick inte riktigt lika bra idag kopplade inte riktigt ihop sambandet mellan att jag drog i svansen och att han ska backa. Men efter att jag använt repet några gånger så kom det tillbaka till honom. Han kasnke inte bara var lika arbetsvillig idag :P

Far till honom imorgon också, får se vad vi ska träna på, lite mer buga iallafall, lite longering. Vi kanske tar ett race på lägdan också så han får sträcka ut lite :)

tittut^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0