räser

Japp vi gjorde ungefär det som jag skrev igår. Vi tränade inte på galoppen i longeringen dock, bara lite skritt o trav. Han har börjat hoppa bakåt på tre ben i bugan när jag ber honom sänka sig bakåt/neråt. Säkert för att han inte riktigt förstår vad han ska göra, att han ska gå ner på knä. Kommer nog gå fint med tiden :)
Red sedan ut på lägdorna, först på den där sommarhagen var. Perfekt att rida där nu, så platt och fint. Red på lite volter och blandat. Han var så pigg och framåt. Han tänkte nog: Yes jag slipper paddocken ;)
Sedan kom det efterlängtade racet, och jäklar vad han tyckte det var kul, tog i som en stucken gris, wroooom! Det blev faktiskt två vändor och han var så nöjd så nöjd och frustade glatt efteråt. ungefär som: såg du ida, fan va snabb jag är!^^

Imorgon bitti drar jag iväg till Umeå och hälsar på Julia och hennes häst Banner tills på måndag, kulkul :)
så ingen Tick på några dagar, men det tar vi igen resten av lovet ;)


En kass mobil bild, och huuga vad jag inte längtar till snön. Fast det har ju sina fördelar också. som alla mysiga barbacka turer i skogen på en lurvig nallebjörnshäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0