get off my back!

Blev en heldag i stallet. Dom höll på bygga om i hagen i grannstallet för att en häst fått fång så den stod i paddocken medans så jag kunde inte rida där. Red istället på lägdan, vilket fungerar i princip lika bra! Och Ticken blir lite mer på hugget när vi är där också :) fast gräset ser dock lockande ut, men efter några tillsägelser så förstår han att man faktiskt inte får äta när man ska jobba!
Vi red lite dressyr först och skänkelvikningarna satt som en smäck, okej kanske inte: Hej vi heter Jan och Briar ;) men dom var Ida- och Tickenbra!
Vi körde lite race några vändor uppför en av lägdorna, han har blivit så duktig! motför de första gångerna jag galopperade honom då han nästan alltid sparkade bakut ut mm., dock var det ju bara för att han tyckte det var kul. Jag får hoppas att han fortfarande tycker det är lika kul bara :)
Den sista racevändan körde jag i repgrimman och det gick toppen det med!,red inte så mkt i repgrimman lullade mest runt lite i den. Tränade på bugan litegrann, han gör fortfarnade små framsteg.

Red Ace idag också. Vi red först lite där den blivande stora ridbanan kommer hamna, det kommer bli toppeeen!
Gick sedan ut på lägdorna vi med hon gick jättefint idag som vanligt. Fast när vi skulle köra en liten kort galopp så tyckte hon det var jättekul så hon brallade loss, till en början gick det bra, sedan var det som hon tänkte men vafan sitter du fortfarande kvar?! det måste vi göra något åt! vips så flög jag lite lagomt graciöst fram på halsen och tänkte jamen det här går nog bra. men såklart nej, *donk* och ida ligger på marken, nöjd Ace :D Hon stog iallafall snällt stilla och såg ungefär ut som: varför ligger du där nere för? hm ja, undra varför? Upp och hoppa igen! Ett plus var att hon blev jättefin efter hon fått springa av sig lite. Vi körde ganska mycket skänkelvikningar i svag uppförsbacke i trav så hon fick göra sig av med sin överskottsenergi^^


Här kommer några bilder från helgen!

Banner får syn på domarna^^


Julia och Banner


oj, där var det en blomma också^^


Efteråt


Jag och Banner


Jag försöker få stopp på en stor Banner som tycker fotografering är
fåneri när man lika gärna kan gå till hagen ;)



Äntligen får man börja gå!

Kommentarer
Postat av: anki

hallå hallå!! Missade jag tårtan????/Anki

2010-04-07 @ 23:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0