ambitiös kille jag har

Idag tog jag med mig kameran och fotade lite, tog med min fjärrutlösare som jag inte testat seriöst förut. Den funkade bra, men en nackdel var att den inte signalen räckte så jättelångt.
Vi fortsatte träningen med att han ska lyssna på mitt kroppsspråk, han lyssnade toppenbra vissa stunder, det går framåt! Jag går bredvid/framför honom utan att hålla i grimskaftet och han ska stanna när jag gör det, börja skritta/trava när jag börjar gå/springa och svänga och följa efter mig. Efter en stund så blev han lite uttråkad och stannade bara och kollade på mig som om han tänkte, kan vi inte göra nått annat nu?^^
Vi är på god väg med bugan också och han hoppade inte bakåt lika mycket idag som han brukar göra och var  nära på att gå ner helt, duktig skrutt.
Började att träna ett nytt trick, Yoga. Det ser ut ungefär så här http://1.bp.blogspot.com/_yKS2dPMX-_s/Srq0wEpYaTI/AAAAAAAAAh8/x7BPVLFPl_4/S220/funny-horse-20.jpg fast nu när vi tränar så har jag armen liksom under/emellan bakbenet eller hur jag ska säga så att han böjer halsen mot min hand och bakbenet på det viset.
Jag började med att stå ungefär jäms med hans rumpa och få honom att böja halsen mot handen utan att lyfta bakbenet. Det gick bra på en gång. Sedan tränade vi att han ska lyfta bakbenet när jag knackar på det, det har han inte riktigt förstått än så jag får hjälpa till att lyfta lite. Efter en stund så prövade jag att lyfta bakbenet och samtidigt få honom att böja bak halsen. Han kommer inte riktigt ända fram än men det var ju bara första gången vi tränade så han var riktigt duktig!
Jag kunde inte fota när vi tränade bugan och yogan, lite svårt att trycka när jag har så mkt att hålla ordning på i själva träningen ;P
Så det blev mest bilder när vi står still, och Källström gick förbi och frågade om jag ville att han skulle ta några bilder på oss, så varför inte liksom :) Gick ut på lägdan och tog några bilder på Tick efteråt också, det blev väl sådär...

Här kommer lite bilder:
har lagt in fler på min pixbox www.idabn.pixbox.se ligger just nu i albumet "nya bilder" sedan kommer dom flyttas till "Tical"

står och väntar medans jag fipplar med kameran
 
finaste<3



puss(på kommando)

longering, han blir lite funderam på vad det är som står och låter borta
i hörnet^^(kameran)


och man är ju alltid så fixad och fräsch när man far till stallet ;)

snyggingen^^, vet den ser inklippt ut men bara himlen som var vit.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina ni är!:) Vilken ras är han?:P

2009-11-01 @ 12:15:20
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0