måndag ridskolan

Tog med Acean till ridskolan idag igen, hon var superfin och mkt lugnare än förra veckan :)
Det var lite galopp och mkt skänkelvikningar, vilket var bra så hon fick varva ner lite emellan. Hon gjorde jättefina skänkelvikningar och allting :)
På slutet fick hon för sig att handikappliften i hörnet tydligen var läskig och då hade vi ju ändå ridit förbi där typ hundra gånger innan, haha sötis! som vanligt var det några saker som ridläraren sa som jag inte riktigt förstår mig på. tex. som när hon blev rädd för liften, "gör bara en volt och vänd henne därifrån så hon inte står och tittar på det". Ja, jag vet att det är många som tänker så men själv tycker jag det är bättre att låta hästen stå och titta och om den vill gå fram och titta närmre så att den förstår att det inte är något att vara rädd för, vilket inte en lift är, är ju kanske en annan sak om det skulle varit en björn eller nått ;) jag gick förbi där fram och tillbaka tills hon inte reagerade på den iallafall.
När vi red hem igen så kunde vi gena över lägdorna och trava på lägdorna bredvid gångvägen vid Brogatan, så skönt att slippa rida på asfalt hela vägen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0