mystur till tjärn

For till Tickis efter skolan, lerig som vanligt var han. Igår efter jag tagit in honom och borstat av honom innan jag tog Ace till ridskolan så är såklart det första han gör när jag släpper ut honom igen att rulla sig på lerigaste stället på båda sidor!! Det är tacken det ;)
Aja, idag tog vi en mysig barbackatur i repgrimman upp till Hamptjärn. När vi kom fram till den lilla badplatsen så gick vi ner till vattnet och doppade fossingarna och tog en drickpaus, eller ja Ticken gjorde det. Han gillar inte att gå så mycket i vattnet men han var duktig och följde vattenbrynet hela stranden, inte för att den är så stor men ändå ;)
Tränade att gå igenom de stora vattenpölarna och inte runt på hemvägen också, och det gick jättebra! vinglade lite från början men.
Gick över lägdan på tillbakavägen, tränade först lite halter med sitsen och han lyssnade riktigt bra! Sedan lite ställning och böjning, stretchade först ut halsen lite(han ska böja in den mot mig) det tycker han alltid är lite krångligt första gångerna men sen var han riktigt duktig när han förstod vad jag ville. Han sänkte nacken och ställde sig riktigt fint stundtals, men nu från början så ger jag eftergift så fort han ger antydan till att göra rätt, och han förstår riktigt snabbt.
Efter vi jobba tlite lätt en bra stund och tagit diverse gräspauser så tog vi en liten galopp uppför lägdan. Hade egentligen bara tänkt trava men jag tror jag råkade ge lite lätt galoppskänkel så han började galoppera, så det ser jag som nånting bra, att han blivit känsligare :) kommer ihåg från början då vi nästan fick springa in i den, nu fattade han från en lugn trav och galopperade jättelugnt och fint hela vägen, duktig kille!

ett kollage jag gjorde för ett tag sen till något



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0