promenad

Duggregnade idag. Så efter att ha mockat lite boxar tog jag in Ticken och borstade och höll på med honom en stund. La sedan på fleecetäcket och gick på en liten promenad i grimman.
När vi kom dit man går över vägen till Källströms så ställde han sig och tittade och ville bums gå över. Så vi gick dit och jag släppte honom i paddocken men han stod bara kvar vid öppningen och mig så då gick vi ut igen, vet inte riktigt vad han fick för sig, han kanske bara ville gå ett varv runt gården och kolla läget :P
Vi gick tillbaka över vägen igen och sedan upp mot Hamptjärn, det var lite mjukt men inte så farligt. Han sjönk inte ner mer än att man kunde gå där. Vi vände ungefär halvvägs och gick tillbaka igen. Tränade på lite att han ska stanna när jag gör det, gå långsammare/fortare när jag gör det osv. på tillbakavägen.
Nu ska jag snart fara och ta in dom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0