lägdan

Idag följde Wilma med till stallet. Vi gick ut på lägdorna i grimman idag igen, egentligen hade vi tänkt gå en liten promenad, tänkte bara gena över men blev att vi stannade kvar där. Wilma tycker fortfarande han är lite läskig när han kommer för nära, men hon kan lugnt stå bredvid honom, det är bara när han kommer med sitt stora huvud som hon sprätter till xD
Vi satt i gräset en stund först, eller jag satt och Ticken och Wilma åt gräs, haha! Wilma tror seriöst att hon är en ko! Sedan gick vi runt på lägdorna lite och jag hittade ett ställe där jag tänkte att Ticken kanske ville gå ner och dricka i bäcken lite, men han tyckte den mest var läskig :P så då blev det lite träning där att försöka få honom att gå fram till kanten, gick riktigt bra till slut.
När vi tränat klart vid bäcken gjorde vi lite spansk skritt och sedan gick vi lite runt igen. tränade på att trava i samma tempo som jag sprang och även sänka huvudet lite, gick hyfsat bra tycker jag :)
Satte oss ner och betade en stund innan vi gick tillbaka in igen också, var ute i typ 1,5 timme, fattar inte hur det gick till men :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0