duktig

Det blev sadeln och repgrimman idag istället. Red lägdan längs gångvägen, stannade på ett ställe och tränade att gå undan för trycket när jag leder ut repet med handen, han ska alltså böja in huvudet mot mig. Från början ville han inte förstå som vanligt och snurrade runt lite men efter några gånger så stod han still och vek in huvudet åt båda hållen, när han gjorde rätt så fick han äta lite gräs.
Gick sedan in Postvägen, försökte oss på lite öppnor, han ville mest bara skritta rakt fram men han gjorde några fina försök :)
Fortsatte med lite öppnor uppför Källströmsvägen och sedan gick vi in i paddocken en liten stund. Skrittade lite på volt och han ställde och sänkte huvudet och jobbade på riktigt bra! Gjorde några skänkelvikningar också som gick förvånansvärt bra med tanke på att vi inte ridit så mkt seriöst i repgrimman.
När jag var nöjd där inne så gick vi ner för Källströmsvägen igen och travade först uppför, och han var hur fin som helst och sökte sig neråt och jobbade på utan att jag behövde göra mkt alls på halvlånga "tyglar". Galopperade halva biten också och även där jobbade han på bra, även om han inte orkar det så länge :D
Sedan gick vi hemåt igen han var så nöjd och frustade.

här är bääbiiis Ticken, så söööt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0