bäst

Idag var han superduktig!
Vi gick till paddocken i longeringskapson(som jag tror är Ankis men vi lånade den ;)) och longerlina. Vi började med lite öpnnor/skänkelvikning från marken som vi typ inte gjort förut på detta sättet iaf. Försökte visa med kroppsspråket så mkt som möjligt och han förstod att jag ville att han skulle böja in huvudet mot mig och sedan knackade lite om det behövdes på bogen, han var jätteduktig. Sedan släppte jag ut honom på en större volt i trav och han böjde in huvudet och flyttade ut bakdelen lite när jag bad om det utan att ta i linan, nån gång ibland fick jag hjälpa till lite.
Sedan ville jag få honom att sänka huvudet i traven, och det förstod han nästan på en gång. Jag behövde bara sänka "min form" lite så sänkt han huvudet, så fort han gjorde det så fick han vända upp och komma in. Det var lite svårare i vänstervarvet men till slut så fick han till det där med :)
Eftersom han lyssnade så bra så löslongerade jag honom lite på slutet. Först ville han inte gå på en lite mindre volt nära mig utan höll sig ganska långt ut så jag lät honom trava runt där ute en stund och han hittade några bommar och ett litet kryss som nån använt förut som han stajlade och klev över,haha! han ba: yeah visst var ja duktig! När jag gjorde inkallningar så vek jag bara huvudet och kollade på rumpan så kom han in på en gång!
Sedan bad jag honom igen att gå på en snäv liten volt alldeles runt mig, och han var jätteduktig och formade sig fint!Där nöjde vi oss och han följde nöjt efter till utgången :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0