studsistuds

Idag var Ticken antingen på damphumör eller så tyckte han att jag var jobbig, jag gissar på det sista! :P
Gick till den platta plätten nere i hagen med kapsonen och longeringslinan. Tränade lite nedåtsök igen, och han förstår riktigt bra och går jättefint kortare stunder, framförallt i högervarvet.
Efter en stund fick han värsta rycken och galoppade, studsade och hade sig. När jag bad honom skritta ut på volten så fick han ryck, haha! vet inte vad som flög i honom, han kanske blev lite lat och tänkte, nu spinger jag iväg, nehe typiskt det gick inte-.-
Så vi började om och tog det lugnt i skritt några gånger och sedan lite trav igen på slutet, då gick det bra och han var jättefin i traven så vi gav oss där :)

Imorgon blir det nog lite löslongering i paddocken om han är pigg och glad.

sörgården

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0